Informujemy, iż Fundacja Aktywizacja zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. W celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Użytkownicy mogą kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownicy akceptują stosowanie plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej o rodzajach stosowanych plików cookies oraz o możliwościach zmiany ustawień prosimy zapoznać się z "Polityką Prywatności".

Budowanie efektywnego zespołu - szkolenie dla zespołów różnorodnych

Szkolenie może zostać zorganizowane w dwóch wariantach:

WARIANT I

Szkolenie jest adresowane do dotychczasowych pracowników i zostanie przeprowadzone przed wprowadzeniem do Firmy nowych pracowników będących osobami z różnego typu niepełnosprawnością.

WARIANT II

Szkolenie adresowane jest zarówno do dotychczasowych, jak i nowych pracowników. W tym ujęciu będzie obejmowało elementy budowania zespołu (ang. team building).

Szkolenie ma na celu nabycie przez uczestników swobody we współpracy i budowaniu zawodowych relacji z osobami z niepełnosprawnością. Trener odpowie na wątpliwości, jakie mogą mieć osoby sprawne, których zespoły poszerzą się o osoby z niepełnosprawnością. Wątpliwości te mogą dotyczyć sposobu traktowania niepełnosprawnego pracownika, równego podziału obowiązków i odpowiedzialności za powierzone zadania, modeli rozwiązywania trudnych sytuacji. W trakcie zajęć uczestnicy szkolenia zapoznają się również z rodzajami niepełnosprawności oraz uzasadnionymi potrzebami osób niepełnosprawnych.

Dzięki szkoleniu zespół pracowników:

  • osiągnie swobodę w relacjach zawodowych i towarzyskich z osobami niepełnosprawnymi
  • stworzy partnerskie relacje wolne od uprzedzeń i obaw o to, że kosztem przywilejów dla nowych pracowników, dotychczasowi pracownicy będą mieli więcej pracy oraz błędnych przekonań, że od osoby niepełnosprawnej powinno się oczekiwać mniej niż od osoby sprawnej.

Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:

  • przełamywanie stereotypów społecznych dotyczących osób z niepełnosprawnościami,
  • rodzaje i typy niepełnosprawności,
  • funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami w pracy, w tym uzasadnione potrzeby i dodatkowe prawa niepełnosprawnych pracowników,
  • aspekt równego podziału obowiązków, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,
  • zasady savoir vivre w kontakcie z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności,
  • opcjonalnie: budowanie efektywnego zespołu, wśród którego są pracownicy z niepełnosprawnością.