Moje prawa, obowiązki i możliwości w miejscu pracy – szkolenie dla pracowników z niepełnosprawnością
- Szczegóły
-
Kategoria: Usługi komercyjne
-
Opublikowano: 21.07.2015
-
Odsłony: 5604
Szkolenie adresowane jest osób z niepełnosprawnościami, które przeszły proces rekrutacyjny i mają dołączyć do zespołu składającego się w znacznej mierze z osób sprawnych. Jego celem jest nabycie przez uczestników swobody we współpracy i budowaniu zawodowych relacji z pozostałymi pracownikami niezależnie od tego czy są osobami sprawnymi czy z niepełnosprawnością.
Trener odpowie na wątpliwości, jakie mogą mieć osoby rozpoczynające pracę. Wątpliwości te mogą dotyczyć sposobu traktowania niepełnosprawnego pracownika, obawy przed dyskryminacją, równego podziału obowiązków i odpowiedzialności za powierzone zadania, modeli rozwiązywania trudnych sytuacji. W trakcie zajęć uczestnicy szkolenia będą ćwiczyli asertywność i komunikację. Dzięki szkoleniu:
- nowi pracownicy z niepełnosprawnością indywidualnie określną, czy i gdzie wyznaczają granice swojej prywatności – czy i jak chcą przy innych pracownikach poruszać temat swojej niepełnosprawności. Dzięki temu ich postawa będzie konsekwentna i czytelna dla pozostałych pracowników,
- nowi pracownicy osiągną swobodę w relacjach zawodowych i towarzyskich z pozostałymi pracownikami,
- pracownicy z niepełnosprawnością będą znali granicę między niezręcznością a realną dyskryminacją i na sytuacje trudne będą umieli zareagować adekwatnie,
- nowi pracownicy będą otwarci na nowe zadania i podejmą działania na rzecz integracji z zespołem.
Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:
- wyznaczanie granic ochrony własnej prywatności – czy i jak uczestnicy chcą przy innych pracownikach poruszać temat swojej niepełnosprawności,
- uwzględnienie perspektywy osoby sprawnej, która po raz pierwszy ma współpracownika z niepełnosprawnością – rozróżnienie sytuacji wynikających z niezręczności od dyskryminacji. Adekwatny sposób reagowania w obu tych sytuacjach,
- aspekt równego podziału obowiązków, rozwiązywanie sytuacji trudnych zgodnie z procedurami i strukturą obowiązującymi w danej firmie,
- asertywność w sytuacjach, gdy niepełnosprawność ogranicza możliwość wykonania danego zadania.
- umiejętne i konstruktywne komunikowanie się z przełożonym i współpracownikami.