Informujemy, iż Fundacja Aktywizacja zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. W celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Użytkownicy mogą kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownicy akceptują stosowanie plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej o rodzajach stosowanych plików cookies oraz o możliwościach zmiany ustawień prosimy zapoznać się z "Polityką Prywatności".

Tydzień z Internetem 2015

 

Plakat, tydzień z internetem.

Tydzień z Internetem (Get Online Week) to cykliczna ogólnoeuropejska kampania mająca na celu zachęcenie jak największej liczby osób do skorzystania z Internetu. Działania w ramach kampanii polegają na organizowaniu w miejscach oferujących publiczny dostęp do Internetu spotkań mających pokazać ciekawe i praktyczne możliwości wykorzystania różnorodnych zasobów i zastosowań nowych technologii głównie dla tych osób, które do tej pory z nich nie korzystały. Na szczeblu europejskim Tydzień z Internetem koordynuje sieć organizacji Telecentre Europe. Koordynatorem krajowym kampanii w Polsce jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Kampanię Tydzień z Internetem 2015 objął honorowym patronatem Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski.

Get Online Week 2015

Tegoroczna edycja ogólnoeuropejskiej kampanii Tydzień z Internetem odbędzie się w dniach 23-29 marca 2015 r. W tym czasie instytucje i organizacje oferujące publiczny dostęp do Internetu (np. biblioteki, szkoły, domy kultury czy pracownie komputerowe) mogą organizować spotkania, podczas których zostaną pokazane różnorodne możliwości wykorzystania Internetu i zastosowania nowych technologii.

W tym roku w Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI). Fundacja Aktywizacja jako partner akcji przygotowała scenariusz zajęć dla instytucji, które chcą przyłączyć się do kampanii.

Temat kampanii

Myśl przewodnia Tygodnia z Internetem 2015 nawiązuje do tematyki inicjatyw Komisji Europejskiej podejmowanych na rzecz zdobywania i rozwijania umiejętności cyfrowych potrzebnych pracownikom w nowoczesnej gospodarce. Główne obszary tematyczne tegorocznej ogólnoeuropejskiej kampanii to:

  • Rozwój umiejętności cyfrowych (digital empowerment) – podnoszenie świadomości i budowanie umiejętności cyfrowych wymaganych na rynku pracy.
  • Włączenie cyfrowe (digital inclusion) – zapewnienie wszystkim szansy na włączenie się w świat cyfrowy, zwłaszcza osobom nie korzystającym dotychczas z Internetu i osobom niepełnosprawnym.

Scenariusze zajęć Fundacji Aktywizacja

  • Selfie zawodowca” – scenariusz dla dorosłych. Uczy umiejętności poszukiwania pracy z wykorzystaniem społecznościowych serwisów biznesowo rekrutacyjnych.
  • Usiądź na moim miejscu II” – warsztat dla pracodawców. Pokazuje bariery, z jakimi spotykają się osoby niepełnosprawne podczas pracy na komputerze oraz sposoby likwidowania tych ograniczeń.

Pozostałe scenariusze

  • „Selfuj się kto może!” – scenariusz spotkania dla dorosłych i seniorów zachęcającego do pełnego wykorzystania możliwości smartfonów i tabletów.
  • „Zakoduj selfie” – scenariusz spotkania dla dzieci i młodzieży, zachęcający do nauki kodowania.
  • „Zawodowe selfie” – scenariusz spotkania dla młodzieży (w wieku 15-19 lat), zachęcający do zdobywania umiejętności cyfrowych potrzebnych na rynku pracy oraz do kariery w sektorze nowych technologii.

Wszystkie scenariusze i materiały im towarzyszące są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – użycie niekomercyjne 3.0. Polska: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/  

 Jak wziąć udział w kampanii?

Aby wziąć udział w Tygodniu z Internetem 2015, należy:

  • Zapoznać się ze scenariuszami spotkań.
  • Zgłosić chęć udziału w kampanii wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie. Link znajdziesz tutaj>>>
  • Między 23 a 29 marca br. przeprowadzić spotkanie według jednego z zaproponowanych scenariuszy lub według własnego pomysłu.

Partnerzy kampanii

  • Akademia Przyszłości, Stowarzyszenie WIOSNA – działania informacyjne skierowane do uczestników Akademii Przyszłości, organizacja spotkań

  • Centrum Edukacji Obywatelskiej - działania informacyjne skierowane do szkół

  • Fundacja Aktywizacja - scenariusz dla e-centrów, konsultacje pozostałych scenariuszy, działania informacyjne skierowane do e-centrów

  • Microsoft - wsparcie organizacyjne, ufundowanie nagród w konkursie

  • Orange Polska i Fundacja Orange - ufundowanie nagród w konkursie, wsparcie organizacyjne, konsultacje scenariuszy

  • Stowarzyszenie Społeczeństwa Wiedzy – wsparcie organizacyjne

  • UPC Polska - konsultacje scenariuszy, działania informacyjne skierowane do Pracowni UPC i partnerów lokalnych, ufundowanie nagród w konkursie, wsparcie organizacyjne

Zapraszamy do udziału w wydarzeniu!