Informujemy, iż Fundacja Aktywizacja zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. W celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Użytkownicy mogą kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownicy akceptują stosowanie plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej o rodzajach stosowanych plików cookies oraz o możliwościach zmiany ustawień prosimy zapoznać się z "Polityką Prywatności".

Tydzień z Internetem 2018

 Tydzien z Internetem logo

 

Tydzień z Internetem 2018

Zapraszamy do udziału w kampanii „Tydzień z Internetem”, która odbędzie się już 19-25 marca. Jej tegoroczny motyw przewodni to krytyczne myślenie. Fundacja Aktywizacja jest partnerem kampanii.

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Co roku włącza się kilkadziesiąt krajów. W polskiej edycji akcji mogą wziąć udział biblioteki, szkoły, organizacje pozarządowe, pracownie komputerowe, domy kultury i wszelkie lokalne instytucje, które są zainteresowane zorganizowaniem spotkania dla mieszkańców opierającego się na tegorocznym scenariuszu.

Tym razem jest to warsztat, podczas którego uczestnicy wcielają się w rolę reporterek lub reporterów z redakcji „Wiadomości ze świata”. Czekają ich cztery zadania, dzięki którym lepiej przygotują jutrzejsze wydanie. W rezultacie każda osoba, która weźmie udział w warsztacie, będzie miała okazję przekonać się, że to, jak odbieramy i rozumiemy docierające do nas informacje o świecie, jest silnie związane z tym, gdzie żyjemy. Będzie mogła spojrzeć na to samo wydarzenie z innej niż na co dzień perspektywy. Zobaczy również, że przekazy medialne niekoniecznie opierają się na rzetelnych źródłach oraz dowie się, w jaki sposób można ocenić ich wiarygodność.

Scenariusz został przygotowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (koordynatora polskiej edycji akcji) oraz Polską Akcję Humanitarną. Fundacja Aktywizacja jest partnerem kampanii.

Jak dołączyć do Tygodnia z Internetem?

Każda organizacja czy instytucja zainteresowana udziałem w kampanii powinna wypełnić krótki formularz online, wpisując swoją nazwę i adres. Dzięki temu każdy będzie mógł odnaleźć ją na mapie „Tygodnia z Internetem” oraz na liście uczestników i w rezultacie dowiedzieć się, że włącza się w akcję. Kolejny krok to już organizacja spotkania dla mieszkańców - na podstawie tegorocznego scenariusza lub scenariuszy z lat ubiegłych, a także materiałów partnerów znajdujących się na stronie akcji.

 

Więcej informacji na http://tydzienzinternetem.pl/.

Serdecznie zapraszamy do udziału!