Ta strona używa plików cookies.Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na ich użycie i zapisanie w pamięci urządzenia. Mogą Państwo zmienić ustawienia przekazywania plików cookies. Więcej szczegółów można znaleźć w "Polityce Prywatności".

Pośrednictwo pracy

Głównym celem Fundacji jest aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych poprzez świadczenie bezpłatnych usług, wspierających ich wejście na rynek pracy. Fundacja Aktywizacja pomaga w uzyskaniu zatrudnienia, nawiązując współpracę z pracodawcami oraz pozyskując ofert pracy dostosowane do potrzeb, możliwości i kwalifikacji konkretnej osoby. Osoby zgłaszające się do działu pośrednictwa pracy w jednym z ośmiu Centrów Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych prowadzonych przez Fundację Aktywizacja, mogą na bieżąco śledzić aktualne oferty dostępne na tablicach ogłoszeń i stronie internetowej. Ponadto osoby poszukujące pracy mogą skorzystać z indywidualnych lub telefonicznych konsultacji dotyczących warunków zatrudnienia na danym stanowisku. Osoby potrzebujące szczególnego wsparcia dodatkowo mają możliwość skorzystania z usług trenerów pracy.

Kto może skorzystać z usług pośrednictwa pracy?

Z usług pośrednictwa pracy może skorzystać każda pełnoletnia osoba niepełnosprawna, posiadająca aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności. Po zgłoszeniu się do Fundacji Aktywizacja należy wypełnić i podpisać wymagane dokumenty, a następnie spotkać się z doradcą zawodowym w celu ustalenia Indywidualnego Planu Działania (ścieżki zawodowej i ewentualnych form wsparcia procesu poszukiwania pracy) oraz dostarczyć własne CV (życiorys) w formie elektronicznej.

Co zrobić, jeżeli nie posiadam CV w formie elektronicznej?

Jeżeli osoba poszukująca pracy nie posiada CV w formie elektronicznej, doradca zawodowy w Fundacji Aktywizacja pomoże w stworzeniu odpowiednich dokumentów aplikacyjnych.

Co mogę zrobić, jeżeli zainteresuje mnie konkretna oferta pracy?

Należy wówczas powiadomić o tym telefonicznie, mailowo bądź osobiście pośrednika pracy odpowiedzialnego za daną ofertę. Wystarczy podać numer ogłoszenia i ewentualnie zaktualizować dokumenty wymagane przy rekrutacji. Dokumenty aplikacyjne przesyłane są do pracodawcy drogą mailową przez pośrednika pracy lub (po wcześniejszym uzgodnieniu z pracodawcą) może nastąpić kontakt osobisty osoby zainteresowanej z pracodawcą. Jeżeli pośrednik pracy uzna, iż kandydat nie spełnia wymogów ogłoszenia o pracę, informuje go o tym, podając powód odrzucenia aplikacji.

Czy wysyłając CV, uzyskam informację o firmie, do której aplikuję?

Przekazując dokumenty do pracodawcy, pośrednik pracy nie podaje informacji o firmie, chyba, że zezwoliła ona na podanie swoich danych kandydatom na stanowisko.

Zdarza się, że niektóre oferty pracy są długo dostępne – co to oznacza?

Niektóre oferty pracy są dostępne przez dłuższy czas. Są to tzw. oferty ciągłe – pracodawca ma stałe zapotrzebowanie na pracowników danej specjalności i możliwość zatrudnienia więcej niż jednej osoby na określonym stanowisku (np. pracownicy ochrony, pracownicy porządkowi). Stąd też oferty takie nie są usuwane z bazy ofert, a proces rekrutacyjny trwa na bieżąco.

Czy przesłanie dokumentów gwarantuje zatrudnienie na wybranym stanowisku?

Przesłanie dokumentów nie gwarantuje zatrudnienia, to pracodawca podejmuje ostateczną decyzję o tym, kogo zaprosi na rozmowę kwalifikacyjną oraz kto zostanie przez niego zatrudniony.