Ta strona używa plików cookies.Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na ich użycie i zapisanie w pamięci urządzenia. Mogą Państwo zmienić ustawienia przekazywania plików cookies. Więcej szczegółów można znaleźć w "Polityce Prywatności".

Partnerstwo na rynku pracy – relacja z wydarzenia

24 listopada 2014 roku w Golden Floor Plaza w Warszawie odbyło się spotkanie „Partnerstwo na rynku pracy – wyzwanie dla trzech sektorów” organizowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Wsparcie środowiska osób niepełnosprawnych z terenów wiejskich i małomiasteczkowych”, realizowanego przez Fundację Aktywizacja oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Patronem honorowym projektu jest Rzecznik Praw Obywatelskich.

W jaki sposób pozyskiwać nowych pracowników? Jak wykorzystać ukryty potencjał na rynku pracy? Jak budować współpracę pomiędzy organizacjami z różnych sektorów? Jakie możliwości stwarzają zmiany wprowadzone w 2014 roku w Ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy? Na te i wiele innych pytań odpowiadali prelegenci oraz paneliści występujący podczas spotkania.

Konferencję otworzył Bartosz Mioduszewski - Prezes Zarządu Fundacji Aktywizacja oraz Teresa Hernik - Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

W czasie konferencji zaprezentowane zostały doświadczenia przedstawicieli sektora publicznego, pozarządowego oraz biznesowego w zakresie współpracy i działań podejmowanych na rzecz aktywizacji zawodowej, m.in. osób z niepełnosprawnością.

O zmianach zachodzących na rynku pracy mówił Łukasz Komuda z Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, który przybliżył uczestnikom szanse i wyzwania jakie stoją przed instytucjami, organizacjami oraz pracodawcami w świetle nowych zapisów ustawy.

Kontynuację i podsumowanie tematu stanowił panel dyskusyjny „Partnerzy, nie wrogowie: przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, instytucje publiczne”, w którym udział wzięli Joanna Jachowicz - Communication consultant w firmie 7bulls.com, Kordian Kolbiarz - Dyrektor Urzędu Pracy w Nysie oraz Agata Gawska - Wiceprezes Fundacji Aktywizacja. Podczas dyskusji z praktykami omówione zostały korzyści wynikające ze współpracy trzech sektorów na rzecz skutecznego procesu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Panel poprowadził Łukasz Komuda. Po zakończeniu panelu dyskusyjnego wielu uczestników podzieliło się swoimi spostrzeżeniami na temat partnerstwa oraz dobrych praktyk.

W tym roku Fundacja Aktywizacja obchodzi 10-lecie założenia Agencji Zatrudnienia, która jest jedną z pierwszych tego typu jednostek prowadzoną przez organizację pozarządową działającą w obszarze aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych. Jubileusz stanowił okazję do złożenia szczególnych podziękowań osobom, instytucjom oraz organizacjom wspierającym działania Fundacji Aktywizacja na rzecz zatrudniania osób z niepełnosprawnością.

Drugą część konferencji stanowiły cztery sprofilowane warsztaty, których celem było przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z obszaru podejmowania skutecznych działań na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Warsztaty podejmowały takie tematy jak:

  • Zarządzanie różnorodnym zespołem – wyzwanie dla pracodawców
  • Jak współpracować, by efektywnie aktywizować osoby z niepełnosprawnością?
  • Skuteczne narzędzia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością
  • Udział organizacji pozarządowych w nowej usłudze na rynku pracy

Podsumowanie konferencji stanowiły wystąpienia trenerów, którzy przedstawili uczestnikom najważniejsze wnioski oraz spostrzeżenia z warsztatów. Przedstawione zostały także wyniki ankiety dotyczącej współpracy pomiędzy różnymi podmiotami działającymi w trzech sektorach – publicznym, biznesowym i pozarządowym, w której uczestnicy wzięli udział podczas konferencji.

W spotkaniu udział wzięło ponad 100 uczestników, m.in. przedstawiciele z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy, Urzędu Pracy m.st. Warszawy, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz firm. Gościem specjalnym wydarzenia był Sekretarz Stanu Jacek Męcina.

Patronami medialnymi spotkania były miesięcznik Personel Plus, Gazeta Sołecka, portale HRtrendy.pl, Rynekpracy.org, Portal Samorządowy oraz serwis informacyjny Wiadomości24.pl.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia!

 

header color